czwartek, 26 kwietnia 2012

Przyszło pismo z PCPR


Przyszło pismo z PCPR, nie dofinansują mi zakupu lampy bioptron ponieważ :
"W ramach zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny może być udzielone dofinansowanie ze środków PFRON do sprzętu służącego usprawnianiu zaburzonych funkcji organizmu lub wspomagającego proces rehabilitacji. Nie ma natomiast możliwości dofinansowania do sprzętów służących diagnozowaniu, zastępujących niesprawne organy lub leczniczych. W ocenie Ministerstwa pracy i Polityki Społecznej Lampa BIOPTRON jest urządzeniem leczniczym i dlatego nie może podlegać dofinansowaniu ze środków PFRON."

I to tyle, jeśli chodzi o moje plany zakupu. Nie wyłożę 7tys złotych ;/.


W tej chwili naświetlam Anetę pożyczoną małą lampą. Zmiany są łagodniejsze, choć nie ustępują całkowicie. Na to jednak nie liczyłam, wiem, że na trądzik odwrócony nie ma lekarstwa. Widzę też, że muszę mieć tę większą lampę ( za 7tys. właśnie), bo mniejsza nie obejmuje całego obszaru zmian. Poprawa nie jest na tyle rewelacyjna, abym rzuciła wszytko i skupiła się tylko na zbieraniu funduszy na zakup tej lampy. Poprawiło się trochę, owszem, zmiany są mniej zaczerwienione, mniej rozległe. I nie tak opuchnięte. 
Muszę przemyśleć sprawę. Liczyłam na to dofinansowanie.

6 komentarzy:

  1. Ech....Nawet nie mam słów by napisać co myślę o tym wszystkim co się dzieje w tym kraju. Wszędzie maja wymówkę by nie pomóc.

    Ja nie mam nerwów, zrezygnowałam kilka lat temu z dodatku pielęgnacyjnego na Kamila, powiedziałam, ze szanowna komisja ma się udławić tymi groszami, i wyszłam.
    Ale mogłam, a co jak Ktoś potrzebuje dużo więcej, a często dożo niż więcej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Smutna wiadomość :(
    Grażynko, znasz powiedzenie- umiesz liczyć, licz na siebie. Szkoda, że odbije się to na komforcie i wyglądzie Anety.Można by długo wymieniać przykłady bezdusznych przepisów, ale szkoda nerwów psuć.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jest poprawa, bez dwóch zdań. Przetoki robią się dalej, niestety, ale tę chorobę leczy się objawowo :-(. I jest postępująca :-(.
    Boję się, żeby w przyszłości zrosty nie ograniczyły ruchomości ramion. Bo i tak może być.
    Liczyłam na to dofinansowanie, w tej chwili nie mam pomysłu co dalej.
    Co do przepisów, to niestety, jest jak jest. Mam pismo, z NFZ, że oni nie dofinansowują, ale mam się zgłosić do PCPR. PCPR napisał, że też nie dofinansowują, tylko już niestety nie wskazał co mam robić dalej.

    OdpowiedzUsuń
  4. jak to dobrze, że minister pracy i polityki społecznej zna się na sprzęcie medycznym, inaczej wszyscy wyłudzaliby od niego cholerną lampę BIOPTRON na wygładzanie zmarszczek!
    :/

    OdpowiedzUsuń
  5. http://www.pfron.org.pl/portal/pl/355/1392/Aktywny_samorzad.html



    a zobacz może tu cośpomogą?

    OdpowiedzUsuń
  6. E, to chyba inne priorytety. Popróbuje napisać prośby do różnych fundacji. Może choć trochę wspomogą zakup.

    OdpowiedzUsuń