wtorek, 11 lutego 2014

Mamo chcę...

"Mamo chcę być na fejsbuku"- tak zaczęła Aneta rozmowę z samego rana, zerkając mi przez ramię na laptopa. I co ja mam z tym fantem zrobić? To już nie pierwsza prośba o fb, była też prośba, że chce pisać na pewnym forum. Zbywam ją, że nie umie dobrze pisać i czytać(okropna matka), a bez tego ani rusz. Dziś nie dała się zbyć- "Umiem! Czytam książki!"Nie da się zaprzeczyć. Znów muszę iść do biblioteki po nowe, bo te które przyniosłam ostatnio przeczytała w parę dni.
Nie jestem zwolenniczką zakładania profili czy blogów dzieciom i pisaniu w ich imieniu w pierwszej osobie. Nie odpowiada mi taka forma, piszesz samemu i udajesz, że to dziecko. Sama Aneta sobie nie poradzi. Delikatna pomoc w technicznej obsłudze konta.. Nie wiem, muszę to przemyśleć. Bo pytanie na pewno powróci.

Na dziś ma swojego skypa, bo w końcu kupiłam jej kamerkę internetową. Czyli postęp jest, ale widać chce więcej.

4 komentarze:

  1. Jestem dokładnie tego samego zdania co Ty. Kiedyś próbowałam, "na brudno" pisać jako Antek, ale nie spodobało mi się. Napisz jak Aneta radzi sobie ze skypem? Buziaczek dla stanowczej feministki :* To dla Anety nie dla Ciebie ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ze skype coraz lepiej. Sama odbiera i dzwoni, czyli główny cel osiągnięty. Dodawanie kontaktów czy ustawienia profilu to moja działka, ale przecież to nieistotne drobiazgi ;-).

      Usuń
  2. Niech sobie zakłada dziewczyna i pisze (z Twoją drobną pomocą). Już dzieciaki z podstawówki "piszą" używając głównie emotikonek :) Jeśli ją to dowartościuje jakoś to czemu nie. Sama nie jestem fanką (nie mam konta na FB), ale mój syn gimnazjalista namiętnie korzysta - to dla dzieci jak równoległa rzzeczywistość:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślałam o tym fb. Mimo, że sama mam i chętnie korzystam, to jednak Anecie nie założę. Ona głównie chce kontaktu ze znajomymi. Komunikatory takie jak gg czy na fb wymagają jednak aktywnego pisania. Skype tu jest chyba dla niej najbardziej odpowiedni. A jeśli chodzi o słowo pisane, to może najpierw wymiana maili z pojedynczymi osobami i konto na zaprzyjaźnionym forum, gdzie Aneta zna już sporo osób ze spotkań w realu.
      Więc dziś po powrocie z zajęć zakładamy pocztę ;-).

      Usuń